Läger

Hejsan alla läsare, åker på läger med kyrkan imorgon och kommer inte hem förren på söndag så jag skriver när jag kommer hem. Vi hörs! :-)

hello cute friend

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55 mm
1:3.5-5.6G
Tog en liten paus från pluggandet, kikade på statistiken och märkte att jag har haft 60 unika besökare idag! 
Kul med massa besökare men prenumeranterna är fortfarande 5, lite småtråkigt men tacksam för att någon följer mig (a)
Måste dra mig ifrån dator nu och fortsätta plugga NO - Sinnerna! Vi hörs senare ikväll hoppas jag :-)


butterfly fly away

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 55-200 mm
1:3.5-5.6G

be proud, stand tall and smile

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 55-200 mm
1:3.5-5.6G
Bilderna är tagna från bilen & man fick inte rulla ner rutorna under safarieresan därför är bilderna lite suddiga, men tyckte ändå att jag lyckades ganska bra..

dream can all do

Have you ever done something you can't change?
Something you can never rearange?
I have, I have.

Bananas are for monkeys

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 55-200 mm
1:3.5-5.6G
Godmorgon!, eller det kanske är för sent för att säga det nu?... 
Har precis gjort 25 tal i matteboken, har ju prov imorgon och typ ingen är färdig med kapitlett vi jobbar med, dumt!
Älskar bilden i mitten, så fruktansvärt söt liten apa räcker ut tungan till sin pappa (han står nere på marken och tittar upp på den lille apan på bilden) ♥ Den tredje bilden är ju också rätt bra :) 

Nu måste jag fortsätta plugga & ska också fixa några tidsinställda till er under dagen, vi hörs! 
/a

a sky full of lighters

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 55-200 mm
1:3.5-5.6G
Hej!
Måste plugga i stort sett hela eftermiddagen idag, klockan 19:00 går jag till kyrkan och kommer inte hem förren klockan 21:00 och då är det näst intill dags att gå och lägga sig, iallafall hinner jag inte plugga efter kyrkan. Det blir troligen inga fler inlägg idag, men får hoppas på bättre imorgon när vi har studiedag :-)
/a

Hösttecken #2

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 55-200 mm
1:3.5-5.6G
Hösten har äntligen kommit! Svamparna, mörkret, löven, hösten & vintern måste vara dom mysigaste årstiderna på året...
Redigerade bilderna i en ganska cool redigering, dom kanske inte passade så bra ihop men tyckte dom blev roligare i redigeringen än utan.
/a

life is what you make it

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 55-200 mm
1:3.5-5.6G

Nytt och fräscht, tryck F5!

Ny design, är supernöjd! Tror denna designen kommer stanna ett bra tag :-)
Uscha, har en massa läxa till den kommande veckan. NOprov, två matteprov och även en rätt stor engelska läxa...
/a

Hösttecken

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 55-200 mm
1:3.5-5.6G

Gratis bloggdesign


Jag vet att jag inte har den mest avancerade designen, men jag gillar enkelt!
Jag tänkte iallafall starta någon form av "gratis bloggdesigner beställning", du skickar ett mail till mig med dina önskemål och skickar även med några bilder som du vill ha i header och meny. Du förklarar hur du vill ha din design och jag gör en design efter dina önskemål. Det kommer inte kosta någonting!
Tycker det låter som en bra idé som är värd att testa!
Mail: [email protected]

Jag gör så många jag hinner och orkar. Ha det bra!

The black heart


Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 55-200 mm
1:3.5-5.6G
There's a side to you that I never knew, never knew,
All the things you'd say, they were never true, never true,
And the games you'd play, you would always win, always win

Black and White


Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55 mm
1:3.5-5.6G

"frågeformulär"

OM MIG:

Namn: Amanda
Längd: 159 ungefär
Skostorlek: 36
Hårfärg: mellan brunett!
Önskar du att du bodde någon annastans: nae
Tänker du på självmord: Nej!
Tycker andra du är attraktiv: hihi jag vet inte ?
Använder du droger: nej
Röker du: nej
Vilka parfymer använder du: Date

Vad är du rädd för: ormar, spindlar, småkryp, insekter!

Gillar du att tvätta: nej
Gillar du berg-och dalbana: Nej!


SENASTE..
Film du hyrde:
Film du köpte: vet inte 
Låten du lyssnade på: Set fire to the rain - adel
Låten du hade på hjärnan: If I die young - band perry (?)
Personen du ringde: Mamma
Tv program du tittade på: Idol
Personen du tänkte på: .....
Bok du läste: Det är så logiskt alla fattar utom du
Personen du fick brev av: morfar
Gången hela din familj åt middag tillsammans:
igårkväll


ALLMÄNT..
Vad har du gjort idag: haft orientering -.- 
Var det kul: nej!
Hur tidigt stiger du upp: Vardagar ca. 07:30, Helger ca. 09:30
Gillar du att slåss: haha nej? 
Vad ska du göra ikväll: Sova! 
Är du seriös: jaaaaaaaaaaa, jätteofta! ;)  
Vad är du allergisk mot: Pollen 
Var har du ont: i mina Knän
Använder du hårspray: Sällan
Kan du stå på händer: Nej
Favorit serie: Say yes to the dress (hahah, kommer inte på något annat) 
Håkan hellström eller The Ark: Mm jag måste välja, The Ark. 
Salt eller socker: Socker
Gillar du kethup: nej, jag hatar kethup!
Är du glad nu: jaaa
var du glad igår: jag är nästan alltid glad! 
En dålig egenskap hos dig: När jag blir arg på blir jag oftast jättearg.
En bra egenskap hos dej: Jag vet inte om det är en bra egenskap, men jag skrattar typ 24/7 HAHAH! 
Känner du någon som jobbar på sjukhus: Ja

 

HAR DU UNDER DENNA MÅNAD
Saknat någon: ja
Ångrat något: ja
Ljugit: ja
Svikit någon: nej, det tror jag inte! 
Känt dig sämst: ja
Gråtit: ja
Skrattat: ja
Varit sjuk: ja
Varit utomlands: nej 
Träffat någon som du chattat med på datorn: ja
Kysst någon: nej
Hoppat hopprep: nej


KÄNSLOR
Gråter du ofta: mindre nu än när jag var mindre!
Skrattar du ofta: ja
Hur känner du dig just nu: hungrig.
Hur har du mått den senaste tiden: upp & ner

 

 

Hoppas ni fick reda på lite mer om mig nu än vad ni visste innan :-)

/a


Ny design, tryck F5!

Nu är jag tillbaka med lite idéer som jag ska försöka fixa :-)
En viktig punkt som jag ska försöka fixa är att det ska absolut inte bli för många inlägg med bara en massa tråkiga texter!

Är i stort sätt helt nöjd med den nya designen. Förutom med dom där flikarna som inte passar in. Någon som vet hur man ändrar flikarna så dom blir lika breda som headern? Vore tacksam för svar om någon vet!
Det är lite få sker som behöver fixas, bla. Kategorilänkarna. Har inte lagt in adresserna ännu och därför är dom inte klickbara! Jag ska fixa det, men just nu så har jag inte tid.
Hoppas ni gillar den!
Ska försöka fixa ett "frågeformulär" där jag fyller i lite saker om mig så att ni får en aning om vem jag är någon dag denna veckan!


FÖRLÅT!

förlåt förlåt förlåt för att bloggen ser hemsk ut, har försökt göra en design och ja ni ser ju hur den blev (!)
Återkommer när jag har något att säga, annars får ni vänta till det kommer en ny design för just nu håller det inte längre!

bokeh


Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55 mm
1:3.5-5.6G
Har redigerat bilden i en "vintagestil" och tycker den blev superfin! Jag är väldigt svag för vintage överhuvudtaget så det kanske inte är så konstigt att jag gillar denna bilden mer nu än innan :-)
Jag har fler bilder i denna stilen om ni är sugna på att se flera? Ha en fortsatt bra lördag kväll!
/a


You know exactly what to do, so that I can't stay mad at you.


Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55 mm
1:3.5-5.6G
Har fått några tips på vad jag ska blogga om, nu måste jag bara komma på hur jag ska kunna göra det också :-)
Hahah snacka om I-landsproblem...
Gjorde om designen yttligare en gång, blir aldrig nöjd! Jag gillar i stort sett allt i designen förutom headern & jag vet inte varför jag har så svårt att fixa en som jag gillar...

Bloggpaus!

Hej! 
Förlåt för världens sämsta uppdatering, jag är verkligen jätteledsen(!!!) Det var inte riktigt såhär jag hade tänkt mig att det skulle bli men med 4 prenumeranter och 0 kommentarer så är det inte speciellt kul att blogga, hoppas ni förstår mig.
Jag kommer tillbaka snart med nya tag och hoppas att jag inte behöver ta fler bloggpauser!
Vad vill ni att jag ska blogga om?, tacksam för svar, det underlättar otroligt!
/a

fantasy are dreams

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55 mm
1:3.5-5.6G

Nytt, tryck F5!

Var rätt sugen på att fixa något eget & tror jag blev rätt nöjd!
Ser något heltokigt ut så hör av er, så ska jag se om jag kan göra något åt saken. Jag var inne på ett annat internet och där var bakgrunden vit men det ska vara en mörkbrun bakgrund! Jag vet inte riktigt varför det blir så, någon som vet?
/a

Överraskning

Håller på att fixa med en överraskning till bloggen, tror ni kommer gilla den! :)
Såg att jag hade fått några nya prenumerationer på bloggen, tack! ♥

Vad vill ni se mer av i bloggen?, har hjärnsläpp!

Bloggdesign

Hej, förlåt för att jag inte har varit speciellt aktiv dom senaste dagarna. Har haft ganska mycket att göra.. Iallafall så kanske jag ska få hjälp med min bloggdesign av Filippa Olofsson. Så uppdateringen kommer bli mycket bättre när jag har fått en snygg & fräsch bloggdesign!
/a

mountain in alicante

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55 mm
1:3.5-5.6G
hahah uschda, börjar längta tillbaka nu. Det var så otroligt mysigt där, miljön var såååå fin och människorna där va så snälla och glada hela tiden (det är dom ju i sverigen också men aa ni förstår vad jag menar) fast lite läskigt var det ju att se alla uteliggare som fanns nästan överallt på gatorna!
Dessa bilder är tagna på berget som jag berättade om innan (ni ser det på första bilden).
På den understa bilden ser ni den vackra utsikten från toppen på berget, det var verkligen urhäftigt att ser det med egna ögon.
Vill ni se fler semesterbilder från Spanien?
/a


alicante beach

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55 mm
1:3.5-5.6G
Tycker att denna stranden va jättefin. Bilderna är tagna lite senare på kvällen så det är därför det inte är så mycket folk. På dagarna var det gott om folk på hela stranden och det var ganska svårt att hitta en plats.
/a


sommarsaknad & annat prat

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55 mm
1:3.5-5.6G
Usch, snacka om att sakna sommaren något enormt. Fast måste erkänna att jag tycker faktiskt att regniga kalla kvällar är otroligt mysiga, gosa ner sig i en mysig filt och titta på tv med familjen! :-)
Håller på att fixa med lite inlägg som jag ska tidsinställa till er imorgon. Slutar skolan klockan 15:30 och när jag kommer hem måste jag plugga för har en engelska text & 19 glosor som jag inte har lagt ner så mycket tid på. Alltså blir det nog inga "nya" inlägg imorgon utan bara tidsinställda men jag tror det kommer funka bra. Har inte prövat den nya metoden ännu!
/a



If I die young

If I die young - The Band Perry
Älskar låten, den spelas på min dator hela tiden. ÄLSKAR ÄLSKAR ÄLSKAR!

VIKTIGT!

Glöm inte att lägga till mig på bloglovin och kommentera, det blir dubbelt så roligare att blogga när man har många besökare och prenumeranter så att man vet att någon läser äns blogg. När jag kollade nu på statistiken så hade jag50 unika besökare & 0 prenumeranter på bloglovin. Mycket besökar & lite prenumeranter för att starta upp bloggen igår! lite synd!

Lovar att starta en tävling när jag fått 50 prenumeranter, tror det kommer blir roligt. Pris kommer att finnas!

Spanien, Alicante

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55 mm
1:3.5-5.6G
Hallojjj!
Bilderna envisas med mig när jag ladda upp dom på bloggen, JOBBIGT! Aja iallafall så var jag, mamma, lillasyster, mormor, morfar, morfars bror och hans fru i Spanien i april, ett tag sen alltså. Det var jättemysigt där men vi kom nog lite för tidigt för att kunna sola, vattnet var jättevarmt men solen stekte inte på så man blev typ inte brun ett dugg (& jag som har lätt för att bli brun och bränna mig) lite synd faktiskt. hahaha?! 
På de två sista bilderna ser ni hur smågatorna såg ut. Det var verkligen palmer överallt men jättefint och på kvällarna var det jättemysigt att gå där. På den övre bilderna ser ni ett stort berg kommer inte ihåg vad det hette men det kommer mer bilder på det och då berättar jag mer om det för det blir så mycket text i detta inlägget annars.. & husen är något slags hotell eller nått tror jag. 
Mer spanienalicante bilder kommer med jäman mellanrum, vi hörs! 
/a

Love you like I never did before

When I see your face, there's not a thing that I would change
Cause you're amazing, just the way you are ♥

You make me happy

Nikon D3000 + Nikon DX AF-S Nikkor 18-55 mm
1:3.5-5.6G

Dela in menyn i boxar utan bilder

Det är jättemånga som har frågat mig i tidigare blogg som jag har haft hur man gör boxar i menyn. Det kan vara lite klurigt att få alla koder på rätt plats men resultatet blir jättebra om man har gjort allt rätt!
Hur du skapa boxar utan bilder
• Först lägger du till denna koden under #side i din stilmall.

#box {
width: 190px; <---------------------------- Just nu är storleken på boxen 200px, här kan du ändra hur som helst.
padding: 10px 10px 10px 10px; <------- Här ändrar du mellanrummet mellan boxens slut och innehållet.
background: #FFFFFF; <------------------ Här väljer du vilken färg du vill ha på boxarna, just nu är boxen vit.
border: 1px solid #FF4A7D; <----------- Här väljer du färg på ramen som ska vara runt boxen.
}
Ta bort (background: #FFFFFF;)#side.  I din stilmall.
Den behövs inte där eftersom att det redan finns en background i #box {.
• När du är klar med det ska det se ut ungefär såhär, beroende på vilken grunddesign du har valt att jobba med kan #side se lite olika ut.
#side {
border:0 solid #D4C8BE;
float:left;
margin-top:-254px;
padding:0 8px;
position:absolute;
width:190px;
}
#box {
width: 212px;
padding: 10px 10px 10px 10px;
background: #FFFFFF;
border: 1px solid #FF4A7D;
}
Efter att du har lagt in alla koderna här ovanför i stilmallen är det nu dags att gå över till kodmallarna och lägga in lite koder.
Du ska göra själva boxarna i ALLA kodmallar. 
Kodmalllarna är följande:

Framsidan
Inläggsidan
Kategorisidan
Arkivsidan

Det är viktigt att du lägger koderna för boxarna under #side i kodmallen annas kommer boxarna inte hamna i menyn.
Koden du ska använda för att få boxarna är:
<div id="box"> innehållet du vill ha i din box </div><br />


<div id="box"> <---------- Denna koden sätter du där du vill att boxen ska börja.
</div><br /> <------------ Denna koden sätter du där du vill att boxen ska sluta.
Tillexempel om du vill ha Senaste inläggen i en box ska det se ut såhär:
<div>Senaste inläggen</div>
<ul>
<tag:recentlist limit="5">
<li><a href="${EntryPermaLink}">${EntryTitle}</a></li>
</tag:recentlist>
</ul>
<div id="box"><div class="navheader">Senaste inläggen</div>
<ul>
<tag:recentlist limit="20">
<li><a href="${EntryPermaLink}">${EntryTitle}</a></li>
</tag:recentlist>
</ul></div><br />

Svårare än såhär är det inte. Kom bara ihåg att göra såhär på alla kodmallar annars kommer det att bli konstigt!
Jag själv hade jätteproblem innan jag lyckades få till alla boxarna. Jag fick pröva flera gånger innan det funkade, ge aldrig upp! Ett tips är att man har två bloggar, en blogg där du gör designen på och den "riktiga" bloggen där du skriver dina inlägg på.
Såhär har jag det:
http://anphoto.webblogg.se <-------------- Detta är min riktiga blogg där jag skriver mina inlägg.
http://anphoto.webblogg.se/design <----- Detta är bloggen som jag göra mina designer på.

Det är en fördel med två bloggar ifall jag skulle göra fel på en design så förstör jag ju inte min "riktiga" blogg.
Hoppas detta var till hjälp för er som inte riktigt har förstått hur man gör boxar i menyn.
Har ni några andra designfrågor så bara hör av er så ska jag försöka hjälpa er.



Ny design, tryck F5!

Halloj!
Det gick snabbare än vad jag hade tänkt mig, designen är rätt enkel & simpel men jag gillar det. Är det något som ser konstigt eller att sidan inte uppdateras tryck F5, funkar det inte då så får ni gärna höra av er.

Bloglovin'

Nu tror jag att bloggen är rätt färdig, saknar bara en header men den dyker nog upp idag eller imorgon!
Har ni lust får ni gärna lägga till mig på bloglovin' även om jag inte riktigt kommit igång ännu. Vi hörs!

Följ min blogg med Bloglovin

Snabbstart!

Sådär, nu har jag gjort en snabb och väldigt enkel design. Är rätt nöjd med "inläggsbiten" men headern och menyn trivs jag inte ett dugg med & tyvärr är jag inte så jättesugen på att blogga när designen ser ut som den gör. Jag ska skynda på lite och försöka fixa en ny förhoppningsvis denna veckan! 
/a

anphoto

Nikon D3000 + AF-S DX NIKKOR 18-55mm
Välkommen till min fotoblogg!
Bloggen håller på att renoveras för tillfället men är tillbaka när den är klar.
/a

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0